POD OPIEKĄ ŚW. JÓZEFA I ŚW. MICHAŁA ARCHANIOŁA
Contemplare et contemplata aliis tradere
Veritas liberabit vos
Contemplare et contemplata aliis tradere
Veritas liberabit vos
sobota, 30 września 2017
piątek, 29 września 2017
czwartek, 28 września 2017
PROŚBA O MODLITWĘ
Prosimy o modlitwę w nadesłanej intencji: "za Lidię z prośbą o ulgę w chorobie i całkowite wyleczenie".
środa, 27 września 2017
wtorek, 26 września 2017
Błogosławiony Władysław z Gielniowa: Jezusa Judasz przedał za pieniądze nędzne
Jezusa Judasz przedał za pieniądze nędzne
(Żołtarz Jezusów)
(Żołtarz Jezusów)
Jezusa Judasz przedał za pieniądze nędzne,
Bog Ociec Syna wydal na zbawienie duszne.
Jezus kiedy wieczerzał, swe ciało rozdawał,
Apostoły swe smętne swoją krwią napawał.
Jezus w ogrodek wstąpił <z> swymi miłosniki,
Trzykroć się Oćcu modlił za wszytki grzeszniki;
Krwawy pot s niego płynął dla boju silnego.
Duszo miła, oględaj miłosnika twego!
Jezusa miłosnego gdy Żydowie jęli,
Baranka niewinnego rwali i targali;
Opak ręce związali Panu niebieskiemu,
Pędem rychłym bieżeli do miasta świętego.
Jezus jest policzek wziął u Annasza wielki,
Do Kajifasza posłan, a tamto jest uplwan;
Oczy mu zawiązali Żydowie okrutni,
Poszyjki mu dawali, w lice jego bili.
Jezus staroście wydan, łajncuchem swiązany;
Piłat Żydow jest pytał, ktore jego winy.
Widząc jego przez winy, do Heroda posłał;
Żydowie go soczyli, ale Jezus milczał.
Bog Ociec Syna wydal na zbawienie duszne.
Jezus kiedy wieczerzał, swe ciało rozdawał,
Apostoły swe smętne swoją krwią napawał.
Jezus w ogrodek wstąpił <z> swymi miłosniki,
Trzykroć się Oćcu modlił za wszytki grzeszniki;
Krwawy pot s niego płynął dla boju silnego.
Duszo miła, oględaj miłosnika twego!
Jezusa miłosnego gdy Żydowie jęli,
Baranka niewinnego rwali i targali;
Opak ręce związali Panu niebieskiemu,
Pędem rychłym bieżeli do miasta świętego.
Jezus jest policzek wziął u Annasza wielki,
Do Kajifasza posłan, a tamto jest uplwan;
Oczy mu zawiązali Żydowie okrutni,
Poszyjki mu dawali, w lice jego bili.
Jezus staroście wydan, łajncuchem swiązany;
Piłat Żydow jest pytał, ktore jego winy.
Widząc jego przez winy, do Heroda posłał;
Żydowie go soczyli, ale Jezus milczał.
poniedziałek, 25 września 2017
niedziela, 24 września 2017
o. Czesław Kaniak OP: Podręcznik III Zakonu
(w brzmieniu z roku 1923)
Rozdział I:
O istocie i celu Trzeciego Zakonu
O istocie i celu Trzeciego Zakonu
1. Trzeci Zakon świecki Braci Kaznodzieji, czyli Zakon od
pokuty św. Dominika, zwany także Milicją Jezusa Chrystusa, jest to
zgromadzenie wiernych żyjących wśród świata, którzy stawszy się
uczestnikami zakonnego i apostolskiego życia Zakonu Braci Kaznodzieji,
według właściwej sobie Reguły przez Stolicę Apostolską potwierdzonej,
dążą do chrześcijańskiej doskonałości pod kierownictwem tegoż Zakonu.
2. Celem Trzeciego Zakonu jest uświęcenie własne, czyli
dążenie do doskonalszego życia chrześcijańskiego, staranie się zarazem o
zbawienie dusz w sposób odpowiedni stanowi ludzi żyjących wśród świata.
3. Środki zaś do osiągnięcia tego celu, oprócz przykazań
wspólnych (wszystkim wiernym) i obowiązków stanu, są następujące:
zachowanie niniejszej reguły, ciągła modlitwa i o ile to może być
liturgiczna, przystępowanie do pokuty św., dzieła apostolstwa wiary i
Kościoła oraz miłosierdzia, według możności własnego stanu.
4. Zrzeszenia, na jakie dzieli się Trzeci Zakon, nazywają się
bractwami albo stowarzyszeniami (sodalicjami). Może jednak ktoś być
przyjętym do Trzeciego Zakonu, dla szczególnej przyczyny, mimo iż do
jakiegoś związku nie należy.
5. Stowarzyszenia tercjarskie nie mogą być ważnie zakładane
bez zezwolenia Ordynarjusza i - o ile to być może - mają być oddzielne
dla mężczyzn i dla niewiast.
6. Cokolwiek (w regule) jest wyrażonem w rodzaju męskim,
odnosi się również tym samym prawem i do niewiast, chyba że z samych już
słów lub z natury rzeczy co innego wypływa.
7. Niech będą również, o ile to być może, i stowarzyszenia
kapłanów świeckich, którzyby pod kierownictwem jakiegoś z Ojców
zakonnych dążyli do doskonalszego życia apostolskiego.
sobota, 23 września 2017
INSTYTUT RZYMSKOKATOLICKI JE x. Bp Donalda Sanborna - Cele Instytutu

Cele.
Celami Instytutu są:
(1) zbawianie dusz poprzez szerzenie wiary katolickiej, udzielanie sakramentów oraz składanie najśw. ofiary Mszy;
(2) zachowanie, promowanie i rozszerzanie przedsoborowej wiary katolickiej, jak również wykorzenienie herezji modernizmu
piątek, 22 września 2017
czwartek, 21 września 2017
Oryginalna i cała modlitwa papieża Leona XIII do św. Michała Archanioła

Modlitwa papieża Leona
XIII do św. Michała Archanioła jest prorocza. Ułożona ponad 100 lat
temu, a później stłumiona, oryginalna modlitwa jest bardzo ciekawa i
kontrowersyjna, odnosi się do obecnej sytuacji, w jakiej znajduje się
prawdziwy Kościół Katolicki. 25 września 1888 roku, po porannej Mszy,
papież Leon XIII dostał takiego szoku, że upadł. Towarzyszące mu osoby
myślały, że zmarł. Po odzyskaniu przytomności papież opisał przerażającą
rozmowę jaką usłyszał wychodzącą od strony tabernakulum. W rozmowie
uczestniczyły dwa głosy, które papież wyraźnie rozpoznał jako Jezusa
Chrystusa i szatana. Szatan przechwalał się, że może zniszczyć Kościół,
jeśli dostanie 75 lat na realizację swojego planu [1888+75=1963 początek
II SW], albo jak mówią inni, 100 lat. Szatan poprosił także o
możliwość “większego wpływu na tych, którzy oddadzą się mojej służbie”.
Na prośby szatana Pan udzielił takiej odpowiedzi: “dostaniesz i czas i
władzę”.
Głęboko wstrząśnięty tym co usłyszał, papież Leon XIII ułożył następującą Modlitwę do św. Michała (która jest także proroctwem) i nakazał odmawianie jej po wszystkich cichych Mszach jako ochronę dla Kościoła przed piekielnymi atakami.
Modlitwa pochodzi ze “Zbioru” [The Roccolta], 1930, Benziger Bros., s. 314-315. “Zbiór” jest kolekcją oficjalnych i błagalnych modlitw posiadających imprimatur Kościoła.
Głęboko wstrząśnięty tym co usłyszał, papież Leon XIII ułożył następującą Modlitwę do św. Michała (która jest także proroctwem) i nakazał odmawianie jej po wszystkich cichych Mszach jako ochronę dla Kościoła przed piekielnymi atakami.
Modlitwa pochodzi ze “Zbioru” [The Roccolta], 1930, Benziger Bros., s. 314-315. “Zbiór” jest kolekcją oficjalnych i błagalnych modlitw posiadających imprimatur Kościoła.
środa, 20 września 2017
Suche Dni wrześniowe: dzisiaj, w piątek i sobotę post ścisły

U progu
każdej nowej pory roku Kościół poświęca trzy dni tygodnia – środę,
piątek i sobotę – na post i modlitwę, aby uprosić błogosławieństwo Boże
dla pracy ludzkiej a także dla duchownych, którzy otrzymują w sobotę
święcenia.
Suche Dni są kwartalnymi dniami skupienia. Każde z Suchych Dni w ciągu roku mają swoją szczególną intencję.
Suche Dni jesienne obchodzi się w środę, piątek i sobotę po święcie Podwyższenia Krzyża Świętego (14 IX). Są one dniami dziękczynienia za zbiory oraz dniami pokuty za grzechy minionego kwartału. Post jest wynagrodzeniem za nieumiarkowane używanie darów Bożych. W Ewangelii sam Chrystus Pan zapewnia o skuteczności postu i modlitwy w poskramianiu wpływów szatana.
Celem Suchych Dni jest nawrócenie się do Boga przez skruchę serca i uczynki pokutne. Szczere nawrócenie przynosi wzrost łaski Bożej i radość. Pora zbiorów przypomina, że my również mamy przynosić owoce świętości.
W Suche Dni obowiązuje post ścisły, to znaczy powstrzymujemy się od pokarmów mięsnych, spożywamy tylko jeden posiłek do syta oraz dwa skromniejsze.
wtorek, 19 września 2017
poniedziałek, 18 września 2017
niedziela, 17 września 2017
Dni skupienia w Serpelicach
Od 14 do 16 września w Serpelicach nad Bugiem członkowie Bractwa Najświętszych Serc Jezusa i Maryi oraz zaproszeni goście pod duchowym przewodnictwem wielebnego Księdza Rafała Trytka uczestniczyli w modlitewnych dniach skupienia.
Veritas liberabit vos!
sobota, 16 września 2017
Historia liturgii dominikańskiej 1215–1945 o. William Bonniwell OP. Rozdział XIV. Źródła rytu dominikańskiego

Takie było oficjum kościelne w kształcie opublikowanym przez generała
Humberta z Romans. Powstaje od razu pytanie: „Skąd zakon zaczerpnął swój
ryt?” Jak zwykle, jest wiele sprzecznych odpowiedzi, i zdumiewająca
jest niezwykła naiwność wielu autorów zakładających, że to trudne
zagadnienie nie wymaga cierpliwych badań historycznych, lecz może zostać
rozwikłane dzięki abstrakcyjnemu rozumowaniu. Zakon dominikański został
założony we Francji; dlatego przyjął liturgię „francuską”! Zakon był
ściśle związany z kartuzami; dlatego przyjął ryt kartuski!
Najsławniejszy klasztor dominikanów był w Paryżu; dlatego wybrano ryt
paryski! I tak trwa litania spekulacji.
Zanim wymienimy te opinie, przyda się objaśnienie terminów. Gdy autorzy ci mówią o rycie „galikańskim” lub o rycie „rzymskim”, nie mają na myśli starej liturgii galikańskiej, istniejącej w czasach Karola Wielkiego, ani starego rytu rzymskiego w formie, jaką miał w piątym wieku. W XIII wieku nie mogło być mowy o prawdziwym rycie galikańskim ani o czystym rycie rzymskim, bo oba te ryty zniknęły kilka wieków wcześniej. Dlatego, gdy autorzy ci wspominają o trzynastowiecznym rycie „rzymskim”, mają na myśli ryt galikorzymski w formie zachowywanej w Rzymie; kiedy zaś nawiązują do rytu „galikańskiego”, mają na myśli ten sam ryt w formie zachowywanej poza Rzymem — to znaczy z licznymi odmiennościami pozarzymskiego pochodzenia. Te nierzymskie modyfikacje określa się często niejasną nazwą „galikańskie”, chociaż mogą się one wywodzić nie z Galii, lecz z Anglii, Niemiec, Szwajcarii, Włoch czy Hiszpanii.
piątek, 15 września 2017
PODZIĘKOWANIE
Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus!
Z radością informuję, że dzisiaj dostałem nową, dobrą pracę. W imieniu całej naszej rodziny ślę serdeczne Bóg zapłać wszystkim, którzy w tej intencji westchnęli do Pana Boga i Matki Najświętszej.
Deo gratias!
czwartek, 14 września 2017
środa, 13 września 2017
HISTORIA LITURGII DOMINIKAŃSKIEJ 1215–1945 o. WILLIAM R. BONNIWELL OP. Rozdział XIII. Kompleta i procesja Salve
Z liturgicznego punktu widzenia kompleta jest jedną z mniej ważnych
części Liturgii godzin; nie ma ona takiego znaczenia jak matutinum,
laudesy czy nieszpory. A jednak niemal od samego początku dominikanie
przywiązywali do tej części oficjum wielką wagę. Przyjęli bogatą,
zróżnicowaną formę komplety i dodali do niej uroczystą i imponującą
ceremonię: procesję Salve Regina.
Stara księga Liber Consuetudinum nie kładzie na kompletę szczególnego nacisku; mówi jedynie w kilku wierszach, jak należy ją rozpoczynać. Jednak gdy w drugiej połowie XIII wieku Humbert napisał swoje Objaśnienie konstytucji, poświęcił temu przedmiotowi ponad dwadzieścia stron. Najwyraźniej kompleta nabrała do tego czasu wielkiego znaczenia. Jak się to stało, objaśniło kilku autorów z tego okresu: błogosławiony Jordan z Saksonii i czcigodny Humbert z Romans (obaj generałowie zakonu); Gerard de Fracheto, prowincjał Tuluzy; Tomasz z Cantimpré, pisarz i teolog; a także Bartłomiej z Trydentu, biograf św. Dominika i jemu współczesny. Ich przekazy potwierdzają dwie najstarsze dominikańskie kroniki[1]. Wszystkie te autorytety należą do pierwszej części lub do połowy XIII wieku. Każdy z nich cieszył się wysoką pozycją w zakonie, a niektórzy byli naocznymi świadkami opisywanych przez siebie wypadków. Mimo to ich twierdzenia są tak zdumiewające, że uwierzenie w nie wymaga przywołania wielu ewangelicznych opisów prześladowania istot ludzkich przez demony. Utworzenie przez Kościół specjalnej grupy kapłanów (egzorcystów) zajmującej się złymi duchami, a także opracowanie procedury, której — nawet dzisiaj — należy przestrzegać w przypadkach dręczenia czy opętania, jasno świadczą o przekonaniu Kościoła co do realności takich zdarzeń. Zjawiska diabelskie napotyka się w życiorysach założycieli niemal wszystkich zakonów: św. Benedykta, św. Bernarda, św. Dominika, św. Franciszka, św. Ignacego Loyoli, św. Filipa Neri i innych. Nieprawdopodobne, aby wszyscy ci wielcy ludzie padli ofiarą swej wybujałej wyobraźni.
wtorek, 12 września 2017
12 września: Najświętszego Imienia Maryi
Potężne Imię Marji
Kiedy Marja przyszła na świat, dano jej imię,
które Bóg przez aniołów objawił jej rodzicom; tak
mówi pisarz kościelny, św. Antoni z Florencji.
Imię Marja, według św. Bonawentury, ma różne
znaczenia. Znaczy ono "morze", bo Marja jest
jakoby morzem łask Ducha św. Imię Marja znaczy też
tyle co "gwiazda", bo Marja jest gwiazdą
najpotężniejszą, przyświecającą nam w różnych
ciemnych i smutnych chwilach życia naszego. Imię Marja
znaczy również "pani", bo jest ona panią
aniołów i pogromicielką szatana, jako Matka Jezusa,
dlatego mówi o Marji Bernard św.: "Dał Ci Bóg, o
Marjo, imię, aby na to imię wszelkie klękało kolano:
niebieskie, ziemskie i piekielne!"
Potężnemu Imieniu Marji zawdzięczamy wiekopomne
zwycięstwo krzyża nad półksiężycem,
chrześcijaństwa nad Turkiem. Stwierdza to Kościół,
który na dzień św. Imienia Marji, 12 września, podaje
do czytania, że papież Inocenty XI pomocy Marji
przypisywał cudowne oswobodzenie Wiednia przez naszego
Jana Sobieskiego.
poniedziałek, 11 września 2017
niedziela, 10 września 2017
PROŚBA O MODLITWĘ
Prosimy o modlitwę w nadesłanej intencji Kapłana: "Proszę o modlitwę z okazji wstąpienia do Instytutu".
sobota, 9 września 2017
Członkowie Bractwa u NMP na Jasnej Górze
W Święto Narodzenia Najświętszej Maryi Panny i trzechsetnej rocznicy
Koronacji cudownego Obrazu Matki Boskiej Częstochowskiej z klasztoru oo.
Paulinów na Jasnej Górze delegacja członków Bractwa Najświętszych Serc Jezusa i Maryi nawiedziła Sanktuarium Jasnogórskie.
Przed cudownym wizerunkiem Matki Boskiej Królowej Polski modliliśmy się w przekazanych nam intencjach o łaski dla proszących i wysłuchanie ich próśb jak i naszych własnych.
Następnie zwiedziliśmy, między innymi wały obronne jasnogórskiego klasztoru Twierdzy Maryjnej (łac. Fortalitium Marianum) a w kaplicy pokutnej odmówiliśmy różaniec i modlitwy przypisane członkom Bractwa.
Regina Regni Poloniae, ora pro nobis!
piątek, 8 września 2017
PROŚBA O MODLITWĘ
Prosimy o modlitwę w nadesłanej intencji: "Wielu łask Bożych i opieki NMP dla Tymoteusza w pierwszą rocznicę chrztu świętego".
czwartek, 7 września 2017
ŚW. TOMASZ Z AKWINU
Św.
Tomasz z Akwinu jest niezwykle barwną postacią, nie tylko w historii
Zakonu Kaznodziejskiego, ale także w historii Kościoła i Europy. Jego
świętość jest dowodem na to, że możliwe do pogodzenia jest rozumowe
poznanie i życie wiary.
Urodzony ok. 1225 r. w Rocca Secca w hrabstwie Akwin, swoją młodość
spędził jako oblat w benedyktyńskim opactwie Monte Cassino. W 1239 r.
opactwo zostało zajęte przez wojska cesarza Fryderyka II. Tomasz opuścił
benedyktyński klasztor i udał się na studia do Neapolu. Tam poznał
dominikanów i w 1244 r. przyjął habit Zakonu Kaznodziejskiego. Jego
decyzja spotkała się ze zdecydowanym sprzeciwem rodziny. Wobec
nieugiętej postawy Tomasza matka i bracia postanowili siłą powstrzymać
go od kontynuowania życia w Zakonie dominikańskim. Uprowadzony przez
rodzonych braci w czasie podróży do Paryża, przez rok więziony był w
rodzinnej posiadłości Rocca Secca. Po otrzymaniu zgody na powrót do
dominikańskiej wspólnoty, odbył nowicjat i studia w Paryżu. Następnie
studiował w Kolonii pod okiem dominikanina – św. Alberta Wielkiego.
Święcenia kapłańskie przyjął ok. 1250 r. W 1256 r. uzyskał najwyższy
w tamtych czasach stopień naukowy – został Mistrzem Świętej Teologii.
środa, 6 września 2017
Ojciec Michał Czartoryski OP - dominikanin i żołnierz

73
lata temu 6 września 1944 r. podczas Powstania Warszawskiego w szpitalu
wraz z ciężko rannymi został zamordowany przez Niemców Ojciec Michał
Czartoryski, dominikanin, książę, inżynier architekt, żołnierz, wychowawca,
społecznik.
Cześć Jego Pamięci !
wtorek, 5 września 2017
HISTORIA LITURGII DOMINIKAŃSKIEJ 1215–1945 o. WILLIAM R. BONNIWELL OP. Rozdział XII. Liturgia godzin według Humberta

Gdyby pomysły Piusa X dotyczące reformy liturgicznej zastosowano do
brewiarza dominikańskiego zgodnie z dominikańską tradycją i praktyką,
opis oficjum Humberta mógłby zająć kilka słów. Między nowym oficjum a
tym, które bracia zachowywali od trzynastego wieku, istniałyby tylko
drobne różnice. Na nieszczęście reformatorzy uznali za stosowne narzucić
zakonowi składankę rozróżnień i skomplikowanych rubryk, o jakich przez
siedem wieków jego istnienia w nim nie słyszano. Z tego powodu konieczny
będzie dość obszerny opis starego oficjum.
W Rzymie na początku trzynastego wieku istniały nie tylko dwa kalendarze, lecz także dwa różne oficja: stare oficjum rzymskie, celebrowane w bazylikach Wiecznego Miasta, i drugie, stosunkowo nowe. Nowego oficjum używali wyłącznie papież i duchowni dworu rzymskiego, preferujący je z powodu jego względnej krótkości. Było to dość nowe oficjum, przyjęte przez franciszkanów. Ponieważ nie byli oni ani mnichami, ani kanonikami regularnym, a także wiele podróżowali, wybrali krótsze oficjum rzymskie, skrócone do jednego, małego i wygodnego tomu. Po różnych zmianach wprowadzonych przez franciszkańskich mistrzów generalnych: Hajmona z Faversham, Jana z Parmy i w końcu świętego Bonawenturę, Mikołaj III w 1277 roku przyjął franciszkańskie oficjum nie tylko dla Kurii, lecz także i kościołów Rzymu[1]. „Tak oto — lamentuje Batiffol — Mikołaj III (który sam był franciszkaninem) zniósł wielkie stare oficjum rzymskie z czasów Karola Wielkiego i Hadriana I w tych rzymskich bazylikach, które pozostawały mu wierne; stare oficjum zastąpiono brewiarzem, czyli skrótem zmodernizowanego oficjum, które minoryci zachowywali od czasu Grzegorza IX”[2].
poniedziałek, 4 września 2017
Historia liturgii dominikańskiej 1215–1945 o. William Bonniwell OP: Rozdział XI. Msza według Humberta

Szczegółowy opis całego oficjum kościelnego w jego ostatecznym
kształcie, ułożonym przez wielkiego generała Humberta z Romans,
nadmiernie wydłużyłby tę opowieść. Ograniczymy się zatem tutaj do
ogólnego naszkicowania Mszy i liturgii godzin według nova correctio, jak mówiono.
Badając Mszę Humberta, odkrywamy precyzję i troskę o szczegóły, jakich nie spotyka się w innych księgach liturgicznych, pochodzących z tak wczesnego okresu jak trzynasty wiek. Jasność i względna dokładność ordinarium Humberta były jedną z przyczyn, dla których ryt dominikański przyjęło w średniowieczu tak wiele diecezji i zakonów. Mówimy „względna dokładność”, gdyż także na Humberta miała wpływ dominująca w sztuce rękopiśmiennej zasada oszczędności. Przy pisaniu bardzo długich rękopisów długość pochłoniętego czasu i ilość zużytego materiału były istotnymi czynnikami ostatecznego kosztu wytworzenia; dlatego dla ograniczenia kosztów pożądana była oszczędność czasu i miejsca. Z tego powodu, gdy rubryka była powszechnie przestrzegana, zapisywanie jej uznawano za niepotrzebne. W tamtych czasach taka oszczędność nie powodowała niedogodności; jednak wskutek upływu wieków i stopniowych zmian zwyczajów nie mamy dzisiaj pewności co do treści wielu średniowiecznych rubryk.
niedziela, 3 września 2017
Pius XII: Encyklika Summi Pontificatus

Pius XII: Encyklika Summi Pontificatus o solidarności ludzkiej i państwie totalitarnym
(20 października 1939)
"[...]Krew tysięcy ludzi, nawet tych, którzy nie brali udziału w
służbie wojskowej, a jednak zostali zabici, zanosi bolesną skargę,
zwłaszcza w Polsce, narodzie tak Nam drogim, tej Polsce, która przez swą
niezłomną wierność dla Kościoła i przez wielkie zasługi, jakie zdobyła,
broniąc chrześcijańskiej kultury i cywilizacji – o czym historia nigdy
nie zapomni – ma prawo do ludzkiego i braterskiego współczucia całej
ludzkości. Położywszy swą ufność w Bogarodzicy Dziewicy, „Wspomożycielce
Wiernych”, czeka ona upragnionego dnia, w którym, jak tego domagają się
zasady sprawiedliwości i prawdziwie trwałego pokoju, wyłoni się
wreszcie zmartwychwstała z owego jak gdyby potopu, który się na nią
zwalił."
sobota, 2 września 2017
RYCERSTWO NIEPOKALANEJ - LIST NA WRZESIEŃ
O gorliwości w poznaniu Wiary Świętej
Jest
wielu ludzi, którzy odnoszą się do religii jak do jakiejś wiedzy
świeckiej i uczą się jej tylko dlatego, że taki panuje zwyczaj.
Tacy umieją nieraz na każde
pytanie, odnoszące się do spraw wiary, wcale trafnie odpowiedzieć — ale w
gruncie rzeczy niewiele o tę znajomość wiary dbają, a tym mniej jeszcze
powodują się nią w życiu codziennym.
U takich znajomość wiary uczepiła
się pamięci, może nawet i rozumu, ale nie dotarła ani do woli, ani do
ich serca, i pospolicie nie mają z niej pożytku, — lecz przeciwnie
narażeni są na owo słowo Pańskie:
„Sługa, który poznał wolę Pana swego, a nie nagotował ani uczynił wedle woli Jego, wielce będzie karany”.
Inaczej postępują ci, którzy
rozumieją z św. Pawłem, że — wiara nasza święta, czyli nauka
Chrystusowa jest mądrością nie przez ludzi wymyśloną, ale mądrością
Bożą, od Boga nam daną i do Boga prowadzącą.
Tacy wyznają z św. Piotrem, że to
są słowa żywota wiecznego i dlatego z pokorą i wdzięcznością je
przyjmują, cenią je nad wszelką naukę ludzką i usiłują coraz lepiej ją
rozumieć i coraz doskonalej w całym życiu i postępowaniu swoim
stosować. — Do nich stosuje się owo błogosławione słowo św. Pawła:
— Sprawiedliwy z wiary żyje.
piątek, 1 września 2017
INTENCJA BRACTWA RÓŻAŃCOWEGO ŚW. PIUSA V NA WRZESIEŃ
W miesiącu WRZEŚNIU szczególnie modlimy się o specjalną interwencje N.M.P. z okazji 300 lat koronacji ikony jasnogórskiej na rzecz narodu polskiego i religii katolickiej.
Subskrybuj:
Posty (Atom)