|
I Zakon Dominikański - brat |
ROZDZIAŁ III.
O ubiorze Braci i Sióstr.
12.
Całkowity ubiór Trzeciego Zakonu, sporządzony ze zwykłej materji
wełnianej, składa się z habitu białego koloru, z skórzanego paska,
którym się biodra opasuje a nadto dla braci z płaszcza z kapturem
czarnego koloru, dla sióstr zaś z welonu i opaska z białego płótna.
13.
Zwykli tercjarze zamiast pełnego ubioru, mają nosić pod świeckiemi
szatami przynajmniej mały z wełnianej materji biały szkaplerz.
14.
Tercjarze podczas publicznych św. obrzędów mogą nosić pełny ubiór
Trzeciego Zakonu lub inne szczególne odznaki, według zwyczajów
miejscowych, ale tylko za pozwoleniem biskupa miejscowego (raz na zawsze
otrzymanem).
15. Zakazuje się publicznie nosić
pełnego ubioru Trzeciego Zakonu poza św. obrzędami, chyba za specjalnem
pozwoleniem Generała Zakonu i miejscowego biskupa.
16.
Po śmierci wszyscy Tercjarze mogą być przybrani w pełny ubiór albo
Trzeciego Zakonu albo też samego wielkiego Zakonu Braci i Sióstr.
17.
Ubranie świeckie niech będzie odpowiednie do wieku i stanu; w niem ma
się przebijać skromność chrześcijańska, zwłaszcza co do formy należy
usunąć wszelką próżność światową, jak to przystoi sługom i służebnicom
Chrystusa.
ROZDZIAŁ IV.
O sposobie przyjmowania do trzeciego Zakonu i poświęceniu habitu.
18.
Po ukończeniu czasu próby, postulant zostaje przyjęty przez Dyrektora
lub jego delegata przed ołtarzem kościoła lub w innem odpowiedniem
miejscu według ceremonjału Trzeciego Zakonu, w obecności przynajmniej
kilku członków Stowarzyszenia. Można przyjąć postulania i bez świadków,
ale wtedy, gdy nie ma być wpisanym do jakiegoś Stowarzyszenia.
19. Przez legalne przyjęcie habitu, tem samem uczestniczą we wszystkich łaskach duchownych tak Braci jak i Sióstr Zakonu.
20.
Każdy nowy szkaplerz należy poświęcić. Poświęcenia tego dokonać mogą,
prócz tych, którzy mają władzę przyjmowania do obłóczyn, wszyscy kapłani
naszego Zakonu; w miejscach zaś gdzie niema braci naszego Zakonu ani
Dyrektora Stowarzyszenia, taką władzę posiadają kapłani upoważnieni do
słuchania spowiedzi św.