POD OPIEKĄ ŚW. JÓZEFA I ŚW. MICHAŁA ARCHANIOŁA

Contemplare et contemplata aliis tradere

Veritas liberabit vos

wtorek, 5 lipca 2016

Obranie sobie za patrona św. Antoniego

   Święty Antoni, sławny sługo i przyjacielu Jezusa Chrystusa, Tyś posiadał kiedyś ten zaszczyt tulić Go do siebie w postaci dzieciątka. Pełen radości nosiłeś Go na swych ramionach i dziś cieszysz się z Nim w niebieskiej krainie. Składam Bogu dzięki za wszystkie łaski i dobrodziejstwa, którymi moją duszę obdarzyłeś. Na nowo obieram sobie Ciebie dzisiaj za mego patrona, orędownika i wiernego ojca. Postanawiam mocno nigdy Cię nie opuścić, ani pozwolić ubliżyć Twej sławie, lecz zawsze Cię czcić i kochać. Proszę Cię, weź mnie w swą opiekę i pomagaj mi we wszystkich czynnościach, zwłaszcza kiedy nieubłagana śmierć podniesie na mnie swą zimną rękę, a dusza zgnębiona drżeć będzie ze strachu przed wiecznością. O, nie opuszczaj mnie, lecz bądź mi towarzyszem w drodze do wieczności, moim orędownikiem, obrońcą i mą gwiazdą przewodnią tak w życiu, jak i przy śmierci. Amen.