POD OPIEKĄ ŚW. JÓZEFA I ŚW. MICHAŁA ARCHANIOŁA

Contemplare et contemplata aliis tradere

Veritas liberabit vos

piątek, 12 maja 2017

Modlitwa przeciwko pokusom cielesnym


Podobny obrazTy wiesz, o dobry Jezu, jak ostre zmagania ciała ogniem mnie trapią i jak nieustannie w niebezpieczeństwie zawsze widzę moją ułomność! Nie dozwól, Panie Jezu i Przenajświętsza Matko Chrystusowa i Dziewico, przy moich ogromnych zbrodniach, które popełniam: ażebym dla nikczemnych i chwilowych uciech cielesnych, waszą chciał przyjaźń i wieczne szczęście zatracić. Wspomóż mnie Jezu Chryste, kiedy we wszelakich moich bojach słusznie walczył będę, by przez Twoją miłosierdzia rosę całe we mnie wypalanie ciała ugaszone zostało; abym przez Twoją łaskę, ciało, nieskazitelną duszę i umysł wolny od nieczystych myśli zachował; i od nieczystych rozkoszy cielesnych nie tylko uciekał, lecz ich brzydził się także: wyrzucę z serca mego wszelkie światowe i cielesne namiętności i obejmę Ciebie Serce Świata, najczystszy Oblubieńcze duszy mojej, Jezu. O Jezu, słodka miłości! mnie daj Siebie, do Siebie przyjmij mnie, i niech Imię Twoje będzie błogosławione na wieki wieków. Amen.