POD OPIEKĄ ŚW. JÓZEFA I ŚW. MICHAŁA ARCHANIOŁA

Contemplare et contemplata aliis tradere

Veritas liberabit vos

piątek, 17 czerwca 2016

Modlitwa św. Gertrudy Wielkiej


 
MODLITWA 
którą ś. Gertruda odmawiała co dzień na cześć Serca Jezusowego 

   Pozdrawiam Cię o przenajświętsze Serce Jezusa, źródło żywe i ukrzepiające życiem wiecznem, Skarbie nieprzebrany Bóstwa, ognisko gorejące Bożej miłości; Tyś jest miejscem mojego spoczynku, mojego schronienia.

   O Boski mój Zbawicielu! zapal serce moje płomienną miłością, jaką goreje Serce Twe Boże; rozlej w sercu mojem wielkie łaski; których Twoje jest źródłem i spraw, aby serce moje jak najściślej z Twojem zjednoczonem było, aby wola Twoja moją się stała, aby odtąd taż przenajświętsza wola była prawidłem wszystkich moich chęci i czynów. Amen.

 Miesiąc Czerwiec poświęcony czci Najsłodszego Serca Pana Jezusa, Warszawa 1874, s 201.