POD OPIEKĄ ŚW. JÓZEFA I ŚW. MICHAŁA ARCHANIOŁA

Contemplare et contemplata aliis tradere

Veritas liberabit vos

sobota, 25 czerwca 2016

Ofiarowanie Serca Jezusa Sercu Maryi

 
OFIAROWANIE 
Serca Jezusa Sercu Marji, objawione ś. Gertrudzie

   Przenajświętsze Serce Marji, nie mam nic z siebie, cobym Ci na ofiarę mógł złożyć, coby mogło podobać się Tobie. A przecież, o! jak wielkie składaćbym Ci winien podzięki za wszystkie łaski, któreś od Serca Jezusa wyjednała dla mnie, za wszystkie dobrodziejstwa, jakiemi napełniać mię nie przestajesz. Z drugiej znów strony, jakież wynagrodzenie należy się Tobie, za tyle moich względem Ciebie niewdzięczności, za tak wielkie niedbalstwo w służbie Twej świętej. Chciałbym Ci odpłacić miłością za miłość, i dać jej dowody przez dar godny Ciebie. Jedyne dobro, które posiadam, jest skarb, który dałaś mi Sama: Serce przenajdroższe Jezusa Twojego Syna. To więc Serce ofiaruję Ci o Matko moja! cena Jego jest nieskończona; więcej uczynić nie mogę, a Ty niemniej zasługujesz. Przyjmując ten dar, który Ci jest miłym, racz łaskawie przyjąć i serce moje; i zachować je na wieki dla Jezusa i Siebie. Amen.

Miesiąc Czerwiec poświęcony czci Najsłodszego Serca Pana Jezusa, Warszawa 1874, s. 201-202.