POD OPIEKĄ ŚW. JÓZEFA I ŚW. MICHAŁA ARCHANIOŁA

Contemplare et contemplata aliis tradere

Veritas liberabit vos

niedziela, 16 grudnia 2018

Fragment Ewangelii na III niedzielę Adwentu


 

       A to jest świadectwo Janowe, gdy żydzi z Jeruzalem posłali do niego kapłanów i lewitów, aby go spytali: Ktoś ty jest ? I wyznał, a nie zaparł się i wyznał: Że nie jestem ja Chrystusem. I spytali go: Cóż więc ? Jesteś ty Eliaszem ?, i rzekł: Nie jestem. Jesteś ty prorokiem ?. i odpowiedział: Nie,. Rzekli mu więc: Kimże jesteś, żebyśmy dali odpowiedź tym, którzy nas posłali ? Co powiadasz sam o sobie ? Rzekł: Jam głos wołającego na pustyni: Prostujcie drogę Pańską, jak powiedział Izajasz prorok, a ci co byli posłani byli z faryzeuszów, i spytali go i rzekli mu: Czemu więc chrzcisz, jeśli ty nie jesteś Chrystusem, ani Eliaszem, ani prorokiem ? Odpowiedział im Jan mówiąc: Ja chrzczę wodą: ale w pośród was staną, którego wy nie znacie. On jest który po mnie przyjdzie, który przede mną stał się, któremu ja nie jestem godzien rozwiązywać rzemyka u obuwia jego.