POD OPIEKĄ ŚW. JÓZEFA I ŚW. MICHAŁA ARCHANIOŁA

Contemplare et contemplata aliis tradere

Veritas liberabit vos

wtorek, 11 października 2016

Dwa Różańce

Znalezione obrazy dla zapytania matka boska różańcowa 
Za Przyczyną Maryi
 
Przykłady opieki Królowej Różańca św.
 
Panno Czcigodna
Cześć Królowej Różańca św.
List matki
Dwa Różańce
 
Paweł, ukochany syn mój, odjechał do Nowej Kaledonii; cztery miesiące pozostanie na morzu, a potem przez trzy lata przebywać tam będzie.
 
Jest to długie rozłączenie – a w każdym rozłączeniu czyż nie ma goryczy równającej się goryczom śmierci?...
 
Boleść moja jednak łagodzi się tą myślą, iż syn mój zachował wiarę; strzegł jej od młodości, bronił jej nawet wobec bezbożnych towarzyszów armii. Dla matki chrześcijanki większą jest boleścią patrzeć na syna żołnierza utracającego wiarę – niż oglądać jego zwłoki śmiertelne po chlubnej walce za ojczyznę i wiarę.

 
Paweł w chwili, gdy mieliśmy się rozłączyć, wręczył mi dwa różańce, mówiąc: "Matko zechciej je zachować na zawsze – są to moje trofea zwycięskie. Dnia jednego usłyszałem w kasarni niezwykły ruch i wrzawę. Zbliżam się i cóż ujrzałem?... Dwudziestu żołnierzy naigrawało się z różańca, znalezionego w kieszeni jednego z towarzyszów – ochotnika. – Ich żarty, naigrawania i bluźnierstwa oburzyły mię: Oddajcie mi ten różaniec, zawołałem; jak to jesteście tak podli, iż okrywacie wzgardą znak ten święty – oblewany tak często łzami matek naszych? Oddajcie mi go!...
 
W chwili, gdy podniosła się burza złorzeczeń i szyderstwa, udało mi się różaniec wyrwać z rąk bezbożników. – A drugi? czy wiesz matko, gdzie go znalazłem? Oto uwiązany na szyi psa, zamiast obroży!... Gdym go zdejmował z szyi zwierzęcia, ścigały mię złośliwe uśmiechy mych towarzyszy bezbożnych, którym śmiało rzekłem: "Waleczniej się broni kraju z różańcem w ręku – niż z szyderstwem na ustach".
 
Czy więc nie jestem szczęśliwą matką?... brzmi zakończenie listu. Czymże jest rozłączenie – czym nawet śmierć sama, gdy można sobie powiedzieć: "Nie widzę go wprawdzie teraz, lecz ujrzę w niebie". O Królowo Różańca św., Ty sprawisz, iż młody obrońca czci Twojej ujrzy swą matkę i swą ojczyznę.
 
Za Przyczyną Maryi. Przykłady opieki Królowej Różańca św., Przedruk z roczników Róży Duchownej (1898 – 1925), redagował O. Teodor Jakób Naleśniak św. Teologii Lektor Zakonu Kaznodziejskiego. Tom II. (Przykłady na październik). Lwów. Wydawnictwo OO. Dominikanów. 1927, ss. 16-17. 

Za: http://ultramontes.pl/rosarium_ii_5.htm